KÖPVILLKOR OCH POLICY | YOU NEED ME | Vi finns här för dig!
You Need Me

KÖPVILLKOR OCH POLICY

KÖPVILLKOR & POLICY

KÖPVILLKOR & POLICY

Köpvillkor och vår policy är utformade för att du som kund ska känna dig trygg när du handlar hos oss på YOU NEED ME. Vi vill skapa en tydlighet och trygghet kring våra köpvillkor och policys så det inte sker några missförstånd kring detta! 

Köpvillkor

BETALNING

köpvillkor

För betalning använder vi Klarna där du kan välja olika alternativ som passar dig bäst enligt nedan:

Du hittar mer information om Klarna och deras villkor här: https://www.klarna.com/se/villkor/

Om du har några frågor om betalningen kan du maila oss på info@youneedme.se

köpvillkor

ÅNGERRÄTT & ÖPPET KÖP

Köpvillkor ångerrätt och öppetköp: Vi erbjuder 14 dagars öppet köp. Du som kund står för returfrakten vid öppet köp. Vill du utnyttja öppet köp så skicka tillbaka varan inkl fodralet väl förpackad tillsammans med din order och anmärkning om att du vill utnyttja öppet köp. Vi återbetalar pengarna till dig inom 3 dagar efter mottagen retur vid eventuell reklamation eller öppet köp. 

FRAKTKOSTNAD & LEVERANS

Leverans sker med Posten Postpaket eller som 1:a-klass varubrev. Ordrar som kommer in före kl 16.00 på arbetsdagar skickas alltid samma dag (vissa undantag gäller när vi är på mässor men så fort vi kan). Postens leveranstid är normalt 1 dag, dock kan det ta 2 dagar norr om Hudiksvall samt Gotland, och i vissa fall 3 dagar norr om Boden. Du har rätt att häva köpet vid eventuell leveransförsening.

HANDLA SÄKERT PÅ YOU NEED ME

På You Need Me webbshop är det enkelt, säkert och fritt från obehagliga överraskningar att handla. Vi erbjuder 14 dagars öppet köp samt blixtsnabba leveranser. Moms ingår i alla priser. Nedan ser du våra fullständiga köpvillkor!

FÖRSÄLJNING TILL MINDERÅRIGA

Våra köpvillkor, om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att beställa från oss.

Garanti & Reklamation

Vi kontrollerar att våra läsglasögon är felfria vid leverans. Skulle du mot förmodan få en skadad vara så kontakta oss och beskriv detaljerat vad felet/skadan är. Vi betalar returfrakten vid en eventuell retur av vara pga reklamation (eller skickar fraktsedel via epost). Vid en eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Har du en reklamation så kontakta oss direkt och berätta vad felet är. Vi skickar omedelbart nya glasögon om vi är överens om att det är en reklamation som uppkommit pga ett fel på läsglasögonen eller utav annan orsak utan din egen påverkan. Vi vill att du ska vara nöjd med din produkt så vi har testat våra solglasögon med extrem yttre påverkan.

Returer skickas till oss med Postnord och du lämnar enkelt in till någon av Postnord ombud.

Säkerhet & Sekretess – Dataskyddspolicy

You need me garanterar att vi aldrig lämnar ut dina personuppgifter eller e-postadress till tredje part, såvida inte särskilda skäl föreligger, t.ex. att polis, åklagare eller liknande begär uppgifter. Enligt GDPR (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall kundservice +46-(0)42-453 90 90 eller epost till info@youneedme

När du accepterar våra villkor accepterar du också vår dataskyddspolicy och hur vi hanterar den data vi får från dig.

KONTAKTA OSS